Türkiye Kamu-Sen ve Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, üniversiteye giriş sisteminin değiştirilmesi ile ilgili bir açıklama yaptı" />
Türkiye Kamu-Sen ve Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, üniversiteye giriş sisteminin değiştirilmesi ile ilgili bir açıklama yaptı
Türkiye Kamu-Sen ve Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, üniversiteye giriş sisteminin değiştirilmesi ile ilgili bir açıklama yaptı.
Bir sistem değişikliğine gidilirken, aksayan yönlerinin ve çözüm yollarının neler olduğunun belirlenmesi gerektiğini kaydeden Koncuk, şu anda hiç kimsenin hangi gerekçelerle sistemin değişmesi gerektiğini bilmediğini söyledi.
Puan türlerinin 18’den 3’e düşürüldüğü taktirde bunun sonuçlarının neler olacağının tartışılması gerektiğini bildiren Koncuk, sürekli sistem değiştirmek yerine sistemi geliştirmeyi düşünmenin daha mantıklı olacağını ifade etti.
Öğrencilerin ve ailelerin sistem değişikliğinden dolayı endişeli olduğunu, bu endişeleri azaltmak için daha kapsamlı bir açıklama yapılması gerektiğini kaydeden Koncuk, eğitimdeki “olmadı baştan” şeklindeki yaklaşımların eğitimimize zarar verdiğini bildirdi.
Koncuk, ortaöğretim sistemi ile entegre, öğrenci merkezli olan bir sistem kurgulanması gerektiğini de sözlerine ekledi.
Genel Başkan İsmail Koncuk açıklamasında şunları ifade etti:
“Üniversite giriş sistemi değişmez değil ancak bir sistem değiştirilirken aksayan yönleri, çözüm yolları nedir, bunlar kamuoyu ile paylaşılır.
Şu an sistemin değişeceği konuşuluyor ancak kimse hangi gerekçelerle sistemin değişmesi gerektiğini bilmiyor.
Üniversite giriş sistemi öğrenci merkezli olarak değiştirilebilir. Şu anki sistem öğrenci merkezli bir sistem gibi görünüyor, çünkü 18 farklı puan türü oluşabiliyor. Bu puan türlerini 3'e düşürdüğümüzde doğru mu, yanlış mı yaparız kaygılarının enine boyuna tartışılması lazım. Böyle bir tartışma şu an yok.
Sürekli sistem değiştirmek yerine sistemi geliştirmeyi düşünmek daha mantıklı olabilir.
Gördüğüm kadarıyla şu an olgunlaşmış bir sistem yok, ancak her sistem değişikliği yeni entegrasyon problemini de beraberinde getiriyor.
Bu sebeple orta öğretim sistemi ile entegre, öğrenci merkezli olan ve öğrenci seçeneklerine uygun bir sistemi kurgulamak temel amaç olmalıdır.”